hostmedecin, lungnmedecin, lärmedecin

Nu har vi ätit frukost här i stugan. Medans vi satt och åt så hostade Ville sin otäcka hosta. Då sa jag att idag måste vi nog åka och köpa hostmedecin till Ville. Olle var då inte sen med att lägga till att vi även behövde köpa lungnmedecin och lärmedecin. Varför då undrade jag?
Lungnmedecinen behövdes till Ville för att han skulle bli lungn och inte skrika så att Olle och jag får ont i öronen. Lärmedecinen skulle visst hjälpa honom att lära sej att inte kasta mackan bla.
Gulliga barn man har ibland!
                                            
                                               
Igår red jag Possan ute i skogen och hon var som vanligt pigg och glad.
Widde fick åka in till ridhuset och bli lite tömmkörd. Han var jätte fin och avslappnad.( Förutom när ett spöke dök upp bakom honom och skrämdes lite. )
Pom väntade jag med till kvllen och åkte till ridhuset med honom. När jag kom fram han jag inte äns lasta ur innan Sofie kom och sa att ridhuset var bokat. Attans! Bara att väda och åka hem igen. Hästen har vilat i fyra dagar. I morrn ska jag åka iväg och hinner därmed inte rida nån häst. Ingen ide att rida Pom idag heller då. Så han får nästanen hel veckas vila bara så där. Inte inplanerat direkt. Men så kan det bli i bland.

Nu måste jag skynda mej att få på barnen lite kläder. Måste även slå en pling till BVC för lite hostmedecins råd. Dom andra medecinerna får nog vänta:)
Sen blir det lämning på dagis, apoteket, kanske affären för att fylla skafferiet om min lust faller på, och sen hem för att fixa stallet.

Fullt ös!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0