Kämpar på i värmen

I dag har jag kört Pom till hans extra matte igen. Ligger i hårdträning nu inför tävlingen i helgen, haha:)

Idag har även Olof från Ingdams varit här och provat sadlar. Det känns bra och jag är nöjd med resultatet. Dock så tar det tre veckor innan jag får sadlen, han skulle sätta dit en extra stropp bla.
Så nu har jag ändå tänkt att börja rida lite på Widde igan, trots att jag inte ha nån ny sadel. Men han har nu fått vila från ryttare i två veckor så lite andra muskler kasnke han har hunnit sätta. Olof sa att det andra sadlen jag har ligger bättre på Widde än vad hans egna gör så det kommer bli den jag rider i nu ett tag. Men det är helt ok för mej för jag gillar den bättre:)

Nu i kväll har jag alltså tagit en runda i skogen på Widde. Han tyckte att det var jätte roligt att få galoppera igen. Han var jätte fin!
Possan fick åxo gå i skogen, med gramanen. Hon tyckte att det var jätte jobbigt så jag var snäll och hoppade av och gick sista biten hem med henne. Hon fick göra övergångar och avsaktningar pricis hela rundan. Sen var hon rätt genomriden:)


Nu intar jag lite kvällsmat innan jag ska krypa ner i sängen.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Skönt med sadel snart!

2011-06-07 @ 22:45:49
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/
Postat av: Anneli Johansson

sv: ja men tyckte de kan vara roligt att ha :) ett tidningsblad blir så lätt förstört annars också. så ser ju alla som kommer in i sadelkammaren vilken duktig häst jag har ;) Fast är ju inte så många som går in där mer än jag HAHA

2011-06-08 @ 14:18:47
URL: http://stallekekullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0