Härliga dag!

Idag verkar det bli ännu en härlig dag med stråland sol. Änn så länge inga moln på himmlen.

Den  nya hästen är utsläppt i hagen och går lungt och betar gräs. Mina andra därimot har sprungit som tokar, whay?
Nu har jag lagt in ett almänt bantnings schema på mina hästar. Jag kan inte träna och tävla på dom om dom ska gå omring som stora badbollar. Gräset i hagen får helt enkelt räcka. Nu har jag dragit in på morgon höt och dom får endast en tuss när dom går in på eftermiddagen och så klart lite mer på kvällen. På Widde tar jag bort kraftfodret helt nu under tiden han bara tömkörs.

Idag har jag inga stora grejjor planerade. Ska bara njuta och umgås med barnen fra till Jokke vaknar. Sen blir det väll mest ridning för hela slanten skulle jag tro.

Vad hittar ni på en fin dag som denna?



                                             

Kommentarer
Postat av: Lina - Vinn conchos till ditt träns från Kyro Riding Gear

mina får bara hö till natten nu. :) bell äter inte ens hö inne på morgonen nu, så lika bra de får äta gräs till frukost. och när dekommer in har de ju ätit hela dagen :)

2011-06-03 @ 09:31:45
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Lina - Vinn conchos till ditt träns från Kyro Riding Gear

SDV: Ja precis! Bara hoppas de ändrar den 2013 nu!

2011-06-03 @ 12:53:44
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Camilla

Mina får bara hö på natten nu. Annars rullar de fram snart :P

Idag blir det till att jobba i kiosken tills man får värmeslag :O

2011-06-03 @ 13:05:50
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0