ett blommigt inlägg

Aj aj aj... det svider på mina armar. Jag har INTE solat. Jag har bara ridit och vistas lite mycket i solen. Men trots att jag har smörjt mej med solkräm så har det vist blivit lite solstrålar på mej.

Som sagt så har jag INTE solat inte heller badat som så många andra. Tid? Jo det har jag väll kasnke haft om jag hade velat. Men jag vill inte vistas vid vatten med mina barn, eller iallafall inte den minsta. Dom ä som magneter till vatten båda två och jag orkar helt enkelt inte med att sitta i vattnet en hel dag. Jag är inte så badglad av mej.
Nej, jag kan inte sitta på stranden och låta min pojke som inte äns är ett år leka själv i vattnet. Så är det bara!
Därför håller jag avstånd till vatten.
Jag kan knappast gå på ALV med barnen för allt vatten. Ville klampar verkligen rakt i allt vatten han ser. Ingen hämning där inte.

Idag har jag handlat och planterat blommor i krukor och blommlådor. Det blev fint. Barnen hjälpte mej att slå sönder en kruka och blåsten slog sönder en annan. Men i slutet så blev det bra ändå.
                  
                      bilden är från google

I dag har även min favorit buske börjat blomma.  Den doftar verkligen helt underbart! Får mej att tänka mycket på Mjölkvik.
Jag tycker att när man bor så här på landet så ska man inte ha en massa "nya" blommor.
Mina favoriter är gamla "torpar blommor" typ som Löjtnantshjärtan

Eller Flocks  eller pioner  och andra liknande:)


Kommentarer
Postat av: Lina - Vinn conchos till ditt träns från Kyro Riding Gear

SV: ja gärna ! vore superbra om vi kunde göra det :)

2011-06-06 @ 21:16:05
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Lina - Vinn conchos till ditt träns från Kyro Riding Gear

SV: ja de är ju inte alls dyrt! (dock har jag inte pengar till det nu, men framöver)

2011-06-07 @ 21:27:14
URL: http://sallberglina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0