Ridtur i snön

Jag passade på att ta ut Widde en sväng i skogen idag trots att jag igentligen hade planerat in vila till båda hästarna. Men jag var ridsugen. Tänkte rida en lite längre galopprunda. Men när jag kom till den långa raksträckan där min galopp skulle utövas så var det nått pucko som höll på att ploga med nått jävla hemmabygge som levde helvete rentut sagt. Jag hade kunnat fortsätta men det känndes onödigt. Den där maskinen/bilen/monstret gjorde så att det känndes som jag var Alice i underlandet eller nått. Det var verkligen nått konstigt hemmabygge.

Widde får verkligen inte ur sin energi ur kroppen nån gång. Han är fullständigt hispig. Det är ju inte direkt nån galopp med normala galoppsprong. Det är typ bocksprong i varje sprong. Inte lustigt att han sätter muskler lite här å var där dom inte ska va. Såg idag att han börjar få en underhals som heter duga. Blir lite ledsen över det=(

Näe... nu börjar bygglov igen.... ska inta soffan :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0