Morgontidningen

Måste ägna ett inlägg åt min morgon tidning, eller åt nån annans morgontidning!?
I höstas kom det ett erbjudande om att få premunera på Vimmerby Tidning en viss period till ett reducerat pris. Jag nappade och hade då tillgång till en morgontidning vilket jag tyckte var lite trevligt. Nu måste jag väll påpeka att det sällan skrivs något intressant i denna tidning. Mest om när några tanter ute på landsbyggden har haft symöte eller likannde.
Hur eller hur så var det skojjigt att ha tidningen en period efter som det var billigt just då.

Sen sa jag upp min premmunation när den tiden hade gått ut och sen hade jag ingen tidning längre.
Runt jul började tidningen dyka upp i min brevlåda igen utan att jag hade förnyat min premunation. Tänkte då att det kasnke var nån gratis tidning. (man brukar få det nån gång då och då)
Men det fortsatte å komma. Tänkte då att det kasnk var en "julklapp" till tidigare premmunanter. Typ som en lockelse att man vill ha tillbax tidningen, men att det skulle upphöra efter några dagar. Men inte!
Jag har fortfarande tidningen! Tilläggas bör åxo att jag även får Västervikstidningen!
För två dagar sen var det bara en avtidningarna i brevlådan och då fick jag istället en lapp där dom bad om ursäkt för att jag den dagen inte fick den andra tidningen pga nått som gått galet.
Haha, jag ska inte ha nån av tidningarna. Men dom duger bra att starta brasorna med iallafall!

Jag kommer väll inte kunna bli betalningsskyldig för detta? Jag har ju inte gjort nått fel! Jag tar bara in det som ligger i min brevlåda lixom!
Undra om det är nån annan stackare som blir utan tidning nu bara för att jag får dom??

Ett litet I-lands problem mitt i vardagen!


Kommentarer
Postat av: thesswester - inte som alla andra

sv: jag syftade på den som är på headern :)

jag hade en egen ponny i ett år, men hade inte riktigt tiden så jag sålde honom. efter det så har jag inte orkat/kunnat ta upp ridningen eftersom att jag inte har tiden till en egen men det finns inga som behöver medryttarhjälp heller.. :/

2011-01-13 @ 12:12:31
URL: http://thesswester.blogg.se/
Postat av: thesswester - inte som alla andra

sv: ja, jag bor ju på landet och det finns många hästar häromkring. men på två ställen tar dom 100kr/per ridning och då får man inte ens rida själv -.- sen har vi ridskola, men har liksom växt ifrån det. sen är det bara privathästar och alla rider ju dom själva, den enda häst som finns att rida är en liten b-ponny, men den brukar min lillebrors klasskompis tolka nu på vintern.. :p

2011-01-13 @ 12:17:37
URL: http://thesswester.blogg.se/
Postat av: Lina - Vinn ett John Whitaker-schabrak!

SV. absolut

2011-01-13 @ 12:24:52
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Anneli Johansson - Vinn ett Thermo Master ländtäcke från Hööks hos mig

SV; ja det är super härligt att ha dom ett sten kast bort (inte ens de) ;)



hars vårt att tänka mig att du kan bli betalningskyldig...neee

ja har själv fått hem en tidning ja inte skulle ha ett tag, sen när dom kom på de så sluta dom skicka :)

2011-01-13 @ 13:12:24
URL: http://atigas.mittspejs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0