Jag har inte tid!

Nu är det konstaterat! Jag är sjuk. Förkyld!
Skit åxo!
Jag har verkligen inte tid med att vara sjuk.
Jag får för mej att det blir värre på mej åxo bara för att jag har haft körtelfeber för några år sedan. Jag får lixom ont ialla körtlarna och hela kroppen värker. Ont i öronen och halsen och allt är bara skit!
Förstår om ni inte tycker synd om mej. Jag tycker aldrig synd om nån annan när dom är förkylda. Jag tycker mest att folk är mesiga då.
Men nu är det rikigt synd om mej. Och jag unnar mej att tycka lite synd om mej själv faktiskt!

Det värsta är att jag faktiskt inte orkar rida. Mina hästar är det lixom inte bara att sätta sej på å ut å skritta. Det är jobb HELA tiden. Man vet lixom aldrig riktigt vad som händer på vägen.
Nåja, får se hur jag mår fram mot kvällen. Bombarderar just nu min kropp med panodil och bafusin. Har jag gjort sedan igår iof.
Känns inte bättre att man har fått en hel natt med sönderhackad sömn. Ville är ju inte helt ok han heller så han vaknar å är ledsen stupiett.

Olles snälla mormor körde han till dagis idag. Jag kunde inte förmå mej att åka in till dagis och bära omkring på en tio kilos klump samtidgt som man letar efter den plat Olle ska lämnas på just idag. Dessutom bära runt på Olles ryggsäck med extrakläder som har varit hemma över jul.
Näe, jag kunde helt enkelt inte.
Jag har fortfarande inte löst problemet hur jag ska få hem ungen. Men det får tiden utvisa.

Nu har jag fått Ville att somna i vagnen iallafall. Jag hann även att mocka 4 boxar undertiden. Eller hann och hann. Jag hinner väll mocka hur många som hellst nu när han sover. Men min kropp säger ifrån. Den orkar inte. Den värker!
Nu får jag ont i armarna av att skriva så nu måste jag sluta.

Jag vet att jag ska ta ett kort på schabraken. Fixar det när jag lunchfodrar sen!!

Puss å kram!


Kommentarer
Postat av: Anneli Johansson - Vinn ett Thermo Master ländtäcke från Hööks hos mig

tråkigt, Krya på dig

2011-01-12 @ 10:53:09
URL: http://stallekekullen.blogg.se/
Postat av: Anneli Johansson - Vinn ett Thermo Master ländtäcke från Hööks hos mig

SV: Tack :) nu ska jag bara förstå allting här på blogg.se

2011-01-12 @ 11:30:26
URL: http://stallekekullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0