I stallet...

När jag stog å mockade idag så kom jag på en jävla massa skit med den här dagen. Nu har det dock vänt lite. Jag har gjort stallet så gott som klart, lagat och ätit lunch, och barnen är för tillfället lugna.
Ville sov bara i en timma. Jag hörde ett gallskrik från altanen när jag satte ut näsan från stallet. Han skulle säkert ha somnar om igen om jag hade satt i nappen i munnn på han direkt, men jag hittade ingen nappjävel så han bara skrek å skrek och jag fick så snällt gå in och hämta en ny. Under den tiden han han ju självklart att piggna till och ville inte somna om.
Jag fick göra klart i stallet med honom i vagnen.
Nåja, nu är det iallafall gjort.
Jag är ridsugen!
Men jag kommer inte vara det när klockan är 19.00 och jag äntligen kan få barnvakt. Då kommer jag inte vilja gå ut i mörkret och -10 grader och rida. Så det blir nog inget med det idag.
Fick nyss ett erbjudande om jag ville hoppträna på söndag. Klart jag vill. Men det känns inte som att jag kan eftersom jag inte har ridit på hela veckan.
Förhoppningsvis så mår jag så mycket bättre i helgen att jag kan ta min igentäpta näsa och åka iväg till Västervik å sätta mej i ett iskallt ridhus för att kolla på träningarna för Louise Haga. Som tur är har dom jag helst av allt vill se, fått tid i samma grupp. Nått possitivt iallafall.

Nu måste jag ta hand om tjuriga Ville som bara ramlar å slår sej pricis hela tiden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0