God morgon!

MM.... är det verkligen en god morgon? Nåja, hittills så har jag väll inte så mycket att klaga på. Förutom att jag hade velat sova längre. (som valigt)

Idag vankas det finbesök här på gården! Ska bli SSÅÅÅ trevligt!  Synd bara att jag inte har hunnit maka mej iväg till affären så jag har nått att bjuda på. Får väll ta vad jag har....typ inget.

Det är bara -1,5 här nu på morgonen. Ångrar verkligen att mina hästar har dom tjockaste täckena på sej som jag har i min ägo. Med fodrad hals åxo. Attans! Skit!

Igår skulle Jokke å jag prova en ny glögg som vi fick i julklapp från svärfar. Såg framimot den nya smaken med äpple å kanel. När jag dock skulle ta mit fösta smakprov höll jag på att sätta i halsen samtidigt sm jag höll på att spy och dö. Vi hade missat att den var 15%. Herregud, vem gör, eller framför allt vem köper å dricker 15 % glögg??????
Vi hällde ut den!

Vi har ju som sagt väldigt ont om pengar. Nu var det dax för jokke att klippa sej och han tyckte det var onödigt att lägga ut pengar på frisör så han villle raka av sej allt istället. Jag tycker att han blir extremt ful när han gör det så jag fick ett försök att klippa honom innan han rakade av allt. Å ja, han blev faktiskt nöjd så nu har han lite lagom mycket hår kvar :)

Nu ska jag surfa vidare lite innan det är dax med dagens bestyr!


Kommentarer
Postat av: Lina - Vinn ett John Whitaker-schabrak!

Haha mia, hade du inte tänkt supa dig full på glöggen menar du? :P

2011-01-05 @ 17:53:56
URL: http://sallberglina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0