VilliBoy

TYST VILLIBOY!!!!
Så låter det ett antal ggr innifrån tvrummet. Ville kör med en traktor på golvet och brummmar för fullt. Det uppskattas inte av Olle som inte hör vad dom säger på bollibompa.
Syskonkärlek!


Nu när jag har ytterligare en häst att rida om dagarna så har jag märkt att det går åt mer grejjor än vanligt. Schabraken smutsas ner i en ofantlig takt och trots att jag har många så räcker dom inte till. Jag hinner lixom inte tvätta dom i samma takt som dom blir lortiga. Speciellt på Possan!
Så har jag en del som jag inte gillar men som jag ändå inte skänkte iväg sist jag rensade. Dax för en ny rensning snart kasnke?

Regntäcken! Jag använder regntäcken gärna utanpå andra täcken. Plus att det är dom täckena som jag använder oftast, även sommartid ibland. Nu har jag ju en polle som är lite klåfingrig och inte kan låta sin kompis vara i fre i hagen. Detta innebär att jag inte har så många hela täcken kvar. Trots att jag plockar bort alla tänkbara delar från dom demolerade täckena innan jag slänger dom så att jag kan laga upp nått annat.
Possan har ju hittils gått utan täcke i vinter eftersom hon inte har blivit riden. Men nu när jag rider henne så vill jag att hon ska ha täcke så att hon alltid är torr när jag tar in för ridning bla.

Min hjälm har utsatts för en hel del avåkningar och den har använts dag in och dag ut nu i några år. Den borde bytas ut om inte minst ur säkerhetssynpunkt.

Jag har mest ridbyxor av den billiga sorten. Ofta från ullared eller liknande. Men sedan jag började rida igen efter sista graviditeten så kostade jag på mej två par whitiker byxor. Nu är jag fast och det är enbart dom som används. Känns som om det borde köpas in ett par nya. Men nu är jag lite inne på ett par equalityline eller kasnke kingsland.

Trots att jag har några favorit borstar till hästarna så börjar dom tyvärr bli utslitna. Sorgligt nog:(

Träns är en hel vetenskap. Men nu vill jag ha nya till typ alla hästarna. Pom fick ett nytt i sommras så det som är mest akut i hans fall är nog tyglar. För dom kan han inte låtabli att tugga på när man leder honom. Hur snyggt är det med sönder tuggade tyglar? Tyglar behöver dom alla tre!

Så, det var nog det mest "akuta". Snart är det nog även dax för nya ridskor och chaps åxo. Å stallskor när jag inte behöver gå i mina vinterstövlar längre. Ja, ni ser.... det bygger på!
Jag måste nog flirta lite med min mor så kanske det kan bli nått av det.  Skit!

Nu ska jag försöka få mina barn med mej ut i stallet å möka skit! :)


På den här bilden är jag gravid och mindre smidig om man säger så.


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Undrar varför allt tar slut samtidigt?? Gäller ju det mesta här i livet...

2011-02-18 @ 12:16:43
URL: http://stallrosen.bloggplatsen.se
Postat av: LINA

så du har också en täckbitare och allt-annat-bitare :P

2011-02-18 @ 13:32:48
URL: http://sallberglina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0