Tegan and Sara

Tänkte berätta och kanske intrudusera er lite för Tegan and Sara.
Dom är inte så vidare kända här i sverige och jag själv visste inte vilka dom var före den här händelsen.

Det var en sommar och det nalkades Hutsfredfestival. Efter att ha varit på festivalen i en väldans många år så hade jag detta året inte nån biljett och hade inte råd att köpa nån.
Jokke hade biljett och skulle gå så jag kände mej lite övergiven.

En kompis och jag bestämmde oss iallafall för att gå ut å festa lite på stans inneställe. Som i övrigt är hur tråkigt som hellst men vad hade man för val lixom.
Nåväl.... jag blev iallafall uppraggad i baren. Eller nej... jag blev inte uppraggad... vi bara pratade å det var en helt genom snäll kille. Kruxet var att han bara snackade engelska och jag är kass på engelska. Jag hakade mej fram och försökte att gå långa vägar för att undvika svåra ord. Klarade mej rätt bra.
Han tyckte att jag skulle sitta med honom och hans vänner vid ett bord och prata.... där kom det fram att dom spelade i ett band som dagen efter skulle spela på festivalen i Hultsfred. Jag hade verkligen aldrig hörtalas om bandet Tegan and Sara och det tyckte han var tråkigt.
Han undrade om jag skulle gå på festivalen och jag berättade att jag inte skulle det. Då bad han om att få mitt nummer och om jag ville så skulle han skriva upp mej på "listan". Skit skojj tyckte jag och snackade vidare.
Jag beklagade mej säkert tusen ggr på att jag var så dålig på engelska men han försäkrade mej om att jag var duktig och att jag minsann var bättre på engelska än vad han var på svenska...haha vilken komplimang! :)

Jag gick ju runt och var jätte lycklig för att han sklle skriva upp mej på "listan". Men alla tyckte att jag var blåögd och dum som verkligen trodde på honom.

Dagen efter gick timmarna och ingen ringde. Förrens klockan var 16.30. Då ringde han och sa att allt var lungt och att jag kunde komma och hämta ett band och kolla på deras spelning som började kockan 18.00. Herregud... nu blev det bråttom vill jag lova!

Jag hann..... och jag såg hela spelningen. Han ville inte ha ut nånting av det här. Han ville bara att jag skulle uppleva deras musik coh möjligtvis föra den vidare i Sverige!
Han var en riktigt snäll kille och jag vill bara att ni ska lyssna lite på deras musik och få en uppfattning om vilka dom är!





Kanske ni som kollar på Grey,s Anotomy kännerigen dom......



http://www.youtube.com/watch?v=bYcspvNFekk
http://www.youtube.com/watch?v=jtCGODjuRq0

Ni får helt enkelt kopiera in adressen för nått annat vill inte funka för mej.

Kommentarer
Postat av: Camilla- Ridskola- Himmel eller Helvete?

Sv. Haha ja det glömde jag:P

Kul att du uppskattade inlägget, hoppas du fick dig ett gott skratt! Verkar stämma in på många rödtottar

2011-02-16 @ 11:32:57
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/
Postat av: LINA

coolt

2011-02-16 @ 12:25:42
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Känner igen den 2:a låten lite...

2011-02-16 @ 21:25:05
URL: http://stallrosen.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0