Possibilithy M

Eller Possan som hon kallas till vardags. Hon är ett holländskt KWPN sto e: Laroche.
Vi köpte henne hösten 2005 och vi har placeringar upp till och med 120 cm tillsammans.

Just nu så går hon mest bara i hagen och skruttar.
Hon skadades och efter ett flertalet behandlingar utan större resultat så ansåg jag att vi måste göra nånting annat. Så jag tog hem henne och betäckte henne med Last Liberty.
därmed fick hon 2 års vila och en chans att läka utan andra påfrestningar än sin egen vikt.
Nu i dagarna väntar jag på att få åka till veterinären och kolla upp resultatet av mitt beslut.

Jag är närvös. Jag vill att det ska gå så bra.
Jag vill inget hällre än att kunna tävla hästen igen.
Men om, jag säger OM det mot förmodan inte skulle gå att tävla henne igen så har jag iallfall ett kanon fint avelssto.

Hon fick sommaren 2010 ett stoföl e: Last Liberty som kammade hem 50 poäng på fölvisningen.
Hon verkligen älskar att få visa upp sej och att tävla.
Nu sista veckorna har jag märkt att hon ser så ledsen och nedstämd ut. Hennes fölis har ju blivit ganska stor nu och hon blir bara mer och mer självständig.
Jag tror att Possan känner att hon inte "behövs" mer.  Stackars flickan:(

Det finns igentligen hur mycket som hällst att skriva om Possan. Men just nu blev det lite jobbigt för mej så jag kan inte fortsätta. Men har ni några frågor eller bara är nyfikna så får ni ställa oändligt mycket frågor till mej:)



Här har vi pricis gått vidare till finalen i Lamicell Cup.




Possan med sitt föl maj 2010








Min fina häst!!

Älskar dej min lilla Poss!!

Kommentarer
Postat av: LINA

ni var ju så grymma på banan

2011-02-11 @ 14:08:22
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Camilla- Ridskolan- Himmel eller Helvete?

Fin häst :D

2011-02-11 @ 20:56:07
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0