Poss

Så där nu har jag varit i ridhuset och suttit på Possan i 50 min. Mest skritt, men även lite trav.
Hon känns jätte fin! Trots att hon är barfota.
Hon ska få skor om 1 och en halv vecka. Men jag skulle rida henne nu iallafall sa veterinären så jag bara kör på:)
Hon är jätte svår att få rakställd. Så jag tar gärna imot tips på hur jag kan få henne rak och mindre vinglig. Men det är klart, hon har ju inte mycket till muskler nu så det kan ju ha en hel del med det att göra.



Hur lätt tror ni att det var att ta kort på Possan? Hon följde bara efter mej vart jag än gick och ville inte alls stå still och bli fångad på bild.




Hon ser ju kasnke inte allt för vacker ut med en knubbis mage och relativt omusklad.




Päls har hon ju åxo så det räcker och blir över. Hon har ju gått hela vintern utan täcke i ur och skur. Men n u blir det täcke på om dagarna.

Det var så roligt. Idag har hon stått och hängt vid grindern så fort vi har visat oss ute. Hon vill abra komma in och hitta på nått.
Trots att hon fick åka långt igår så tyckte hon att det var toppen roligt att få hitta på nått.
Det märktes på henne idag när jag red att hon tyckte att det var roligt att få göra nått annat än att bara gå i hagen.


Nu ska jag äta godis....

Kommentarer
Postat av: LINA

ja ltie rund var hon allt

2011-02-12 @ 22:45:40
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: sofie

finapossan kommer bli så bra håller allatummar att hon håller sig frisk och d kan tävla lite till sommaren )

2011-02-12 @ 23:19:31
URL: http://sofiejakobssn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0