Lite frustrerande

Jag bara måste skriva av mej lite.


Jag är en sånn person som tar med mej mitt toma vattenglas ut till köket när jag ändå ska gå dit. Jag lägger oftast var sak på sin plats när jag har använt det så att jag ska veta vart det är när jag vill använda det nästa gång.
När jag håller på i stallet går jag sällan tomhänt från det ena stället till det andra. Jag anväder min tid och är väldigt effektiv. Jag fyller spånkärran mellan boxarna medans jag ändå är ute och tömmer skiten osv.
Jag stressar inte, jag är mer effektiv.

Det är därimot INTE min kära sambo. Och jag får spunk på honom!
Han är verkligen en sån som skjuter fram allt och säger att han gör det senare.....men så händer det förståss aldrig.

Såg idag att han hade lagt ansilageplasten pricis innanför logdörrarna istället för att kosta på sej två ytterligare sekunder och gått och lagt dom två meter in.
Det var en massa grejjor som skulle bäras ner från övervåningen nu när jag hade väckt jokke. Typ så som tvätt, nappflasta, sopor från skötbordet och en liten Ville. Men han lufsar ner och jag står själv meed alltihop och ropar efter honom å frågar om han inte kan komma upp å hjälpa mej att bära. Ville inte lämna Ville själv där uppe heller eftersom vi inte har nån grind för trappan.
Efter 5 minuter så svarar han å frågar om det inte var så att han skulle hämta Olle på dagis?
- Jo, det är det. Men du hinner nog hjäpla mej i 1 seckund innan.
Herregud att det ska vara så svårt!


GÖR RÄTT FRÅN BÖRJAN SÅ SLIPPER DUGÖRA OM DET!!!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: LINA

är som du med! varför inte ta med något tillbaka när man ändå gå rliksom?

2011-02-15 @ 15:48:34
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Ha ha ha, vad jag känner igen mig och frågar jag min sambo så känner han igen sig, men naturligtvis så är ju jag dem mest effektiva av oss!!

2011-02-15 @ 22:10:26
URL: http://stallrosen.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0