La Possitana

Måste skriva lite om världens muffigaste häst.
Hon är vår egen upp födning och hennes mamma är min förra tävlingshäst Possibilithy M. Pappan är Last Liberty.
Hon föddes i början på maj 2010.

Hon var den envisaste av alla fölen det året att få på grimman. Vi gav henne ändå tid att lära känna oss innan vi började med detta. Trots det så var vi tre personer när vi skulle få på grimman. Min mamma höll i Possan (stoet) och jokke höll fölungen och jkag försökte få på grimman.
Hon kastade sej som en tok i boxen och stegrade sej och klättrade på väggen samtisigt som hon skrek som en stuken gris.
Men jokke höll i, han åkte med ner i goleet och upp igen lika snabbt. Men tillslut lungnade hon sej och vi kunde få på grimman. Efter några dagars träning så gick ju det jätte bra sen.

På hennes fölvisning fick hon 50 poäng. Jag var i chock och fattade inte varför så många kom fram och grattulerade.

Dett här är en häst som jag ska behålla och tanken är att betäcka henne efter treårs test och allt vad det innebär. Hon ska bli min framtida superstar:)

Så klart har jag ju valt att behålla den mest stökigaste hästen i stallet. Hennes box är den absolut värsta att mocka. Och hon är envis så in i den vad det än gäller.
Hon är ett sto så vad kan man säga.

Här kommer lite bilder på henne. Dock är ju ingen ny:/







Syns det vem som bestämmer??



Åsna?






Hon är så söt:)



Kommentarer
Postat av: LINA

hon är så snygg! kommer nog bli en toppenhäst

2011-02-09 @ 20:45:28
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Sicken liten sötnos! Min dam tog det 6 månader innan hon frivilligt gick med på att få på grimman. Damer, vad ska man säga. :)

2011-02-09 @ 21:49:24
URL: http://stallrosen.bloggplatsen.se
Postat av: Anneli Johansson - Vinn hemlig present från Göteborgs Horse Show hos mig!

wow va fin!! vill ha ;)

2011-02-10 @ 08:24:32
URL: http://stallekekullen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Föl är ju så söta när dom försöker nå till marken. SÅ långa ben som dom får lov att ställa hur som helst för att nå ner :)

2011-02-11 @ 20:24:13
URL: http://lisawikstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0