En olycka kommer sällan ensam

Mmm... ni kanske har märkt att det varit lite dött här inne på min blogg. Jag har inte varit hemma. Vi kunde inte äns sova hemma inatt.

Gårdagen började med en bitande kyla, detta med förde en massa problem vill jag säga. Som om vi inte hade fullt upp ändå lixom.

Innan jag han gå ut till stallet så fick våran varmvatten beredare fnatt och började spruta vatten här inne. Jokke och jag sprang mest runt omkring varran och skrek och visste inte rikgit vad vi skulle göra. Tillstlut fick jokke av vattnet och i samma veva så kom Olle innanför dörren efter att han sovit hos mormor och morfar. Jag skickade ut han igen och skrek att han var tvungen att hämta mormor och morfar. Han sprang ut och kom tillbax snabbt som attan och sa att dom inte kunde komma för att det var översvämmning i stallet. Med andra ord så hade vattenbeterdaren fått samma fnatt där och stog och pumpade ut vatten.
Det kom ju inte så mycket som tur var efter som vi var så snabba med att stänga av plus att det var sån tur att mamma och pappa komit just då och gått in i stallet.

Efter ett tag så kom en kompis till Jokke hit och kollade vad det var som var knas. Det var en massa fel! Sönder fruset både här och där nere i det mörka svarta hålet där jag vägrar att gå ner.
Så med andra ord så hade vi inget vatten. Och inte hästarna heller. Vi fick köra vatten till hästarna hemmifrån mamma och pappa och vi fick sova borta över natten.

Självklart så ville inte traktorn starta heller på morgonen när det var kallt. Men den gick igång när den hade blivit lite uppvärmd senare.
Propparna gick så klart åxo.

Trots alla problem så fick Possan en jätte härlig ridtur i skogen. Mamma fick följa med och gå framför och kolla så jag jag kunde komma fram utan att halka. Det gick bra!
Widde fick några språng i ridhuset och Pom fick även han bli riden i ridhuset. Fast omedveten om att det gick väldigt fort när jag red i ridhuset. Jag blev klar väldigt mycket fortare än vad jag hade räknat med så jag blev väldigt överraskad. Det blev inte många minuter på ryggen men dom gick så bra så det behövdes inte mer.

Nu är stallet mockat för idag och jag väntar på att jag ska få börja rida.
Måste hämta hem hingstarna ikväll åxo.

Nu ska jag se om ni har varit nått aktiva med erat bloggande medas jag har varit "borta".


Kommentarer
Postat av: Anneli Johansson

oj här händer de grejer!!

inte bara vi som haft vatten läcka i år då!

2011-02-21 @ 11:35:45
URL: http://stallekekullen.blogg.se/
Postat av: Eleonor

Sv: Jodå! Ändrade regler! :) Luva är tillåtet!

2011-02-21 @ 11:45:42
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Fy för vattensprut! Jag kom ner en morgon för ngt år sedan,öppnade dörren till tvättstugan och såg ut över en sjö.. Stängde dörren gick upp till sambon och sa helt lugnt.. "Vi har ett problem", gick sedan och släppte ut hästarna, var oxå under en sådan här period när ALLT gick fel... Suck..

2011-02-21 @ 12:17:18
URL: http://stallrosen.bloggplatsen.se
Postat av: Lina - Vinn ett flätat pannband från Hannas Häst & Foto!

men fy!! :/ fick ni ordning på det och bort vattnet? eländiga vinter

2011-02-21 @ 23:20:45
URL: http://sallberglina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0