Bättre sent än aldrig....

När jag pricis hade dunsat ner min rumpai soffan och tagit ett djupt andetag och bara skulle njuta så kom jag på att jag hade glömt bort den där duchen som jag hade lovat mej själv.
Det var bara å maka sej upp ur soffan och in i duchen. Det är SÅ härligt att ducha så jag dröjer mej lätt kvar där.
Det är betydligt mindra kul att torka sej torr efteråt. Det blir lixom så kallt då.

Sen måste jag ju föna håret åxo. Kan inte gå och lägga mej med blött hår när man ska fill frisören dagen efter. Hinner inte ducha pricis innan jag ska dit så det fick bli ikväll. Hon är ju van vid häst och stalllukt så hon dör nog inte av det:)

Huu... i morrn blir en stressig dag.
Eller iallafall förmiddag och kväll.
Måste hinna med och göra stallet och rida två hästar innan klockan 12 för då ska jag infinna mej i frisörstolen och få mitt fågelbo ommöblerat och ommålat.
Därefter måste jag kommaihåg att åka ner till mekonomen och hämta en lampa till transporten. Sen är det recerfart hem så att svärfar som sitter barnvakt kan åka till Kalmar på kalas.
Jokke kläckte idag att han inte jobbar sina ordinarie tider i morron för att han ska på kurs. Har han inte vetat om det tidigare kasnke?? Jo då...... men inte nämnt nått till mej! Klokt!

Detta innebär iallafall att Olle måste hämtas flera timmar tidigare än vanligt på dagis och att Ville troligtvis kommer att vakna upp från sin sovstund till ett ansikte som han knappt känner igen. Vilken tur att Olle är hemma då, sa jokke. Mm... Olle är 4 år och kan inte riktigt ta hand om sin lillebror på 14 månader. SMARTO!!!

Nåja, kvällen innebär att Jokke som för hoppningsvis slutar sin kurs vid 7 kommer att kunna sätta dit lampan på transporten trots mörker och väntad snö. Själv måste jag nog göra klart saker som jag inte hunnit med på förmiddagen typ foder osv. Transporten ska göras iordning med fräch spån och hö och vatten för öång transportering ska fixas. Sist men inte minst MÅSTE jag tvätta Possans svans. Den är äcklig!
Vill även hinna med ett pass på friskis.... tror ni att det går??

Nu tänker jag gå och sova så att jag orkar med morgondagen!

Kram på er!!

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Sv; Kan bara hålla med, älskar ston!

2011-02-09 @ 21:59:40
URL: http://stallrosen.bloggplatsen.se
Postat av: LINA

SV: Ja det var på Eriks initiativ. Han ville ut o fota lite så kunde ju ta lite på oss med. Vore kulmed Aqua också.

2011-02-09 @ 22:37:46
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: LINA

SV: okej :) hon det stått om i tidningen?

2011-02-09 @ 22:39:55
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Camilla- Ridskola- Himmel eller Helvete?

Oj vilken fullspäckad dag!! Hoppas det läser sig med barnen.



Vilken mysig header du har, blir glad av den :D

2011-02-09 @ 22:58:47
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/
Postat av: LINA

oj fullt upp mia! hoppas håret blir bra :) få se bild sen

2011-02-10 @ 11:01:26
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: sofie

Mia hur ska du hinna allt? tror nog inte du hinner med något pass ikväll :( Men det gör inte mig något i så fall då jag har lite å styra med jag med :)Kanske hinner imorgon kväll om det inte blir så sent för er Håller alla tummar Jag har :)

2011-02-10 @ 12:25:02
URL: http://sofiejakobsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0