God förmiddag!

Här hemma fortsätter sjukstugan att arbeta.
Ville gjorde ett tappert förök att gå på sin första dag på inskolningen på dagis i går. Det gick sådär. Hans feber hade sjunkit på morgonen och jag stoppade i han lite panodil och åkte iväg. Han var inte sej själv men det gick bra. Vi var bara där i en och en helv timma och humöret var bra.
Väl hemma igen stopade jag ner han i vagnen, inte för att jag ville att han skulle sova utan för att jag ville gå en promenad. Det blev en powerwalk på 30 min och han somnade inte. På em dalade hans humör och ork i rasande fart. Panodilens verkan avtog och febern steg. an somnade i min famn i en solstol ute i skuggan. Väldigt mysigt tyckte jag:)
Sen var febern uppe i 40 grader igen, i morse hade den sjunkit men idag blev det inget dagis för hans del. Det blev en lång sovmorgon och en hemma dag med mej.

                                                                    

Hästarna fick IR behandling igår och det var inga större reaktioner. Bara en "rundsmörjning". Till kvällen fick Widde komma ut på en skritt i skogen medans Possan fick vila helt.

Idag är planen att båda två ska gå i skogen och att jag förhoppningsvis ska hinna med att sitta lite på Bizzan i dag åxo.

För övrigt så hatar jag hantverkare som inte kan hålla tiden!



Kommentarer
Postat av: sofie

Heja Heja!

2011-08-24 @ 11:07:38
URL: http://sofiejakobsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0