Döden

Olle snart 5 år har börjat prata om döden. Om att han ska dö bla. Han frågar om döden och jag vet inte rikgit vad jag ska svara. Lite svårt att svara på något som man inte vet så mycket om.

Därför tog jag med honom till biblioteket i dag och lånade lite böcker.
Nyss läste vi ut den första boken, Adjö, herr Muffin.  
 










När boken var slut sa Olle att det stog ju inget om döden. Jag förklarade då att det stog ju faktiskt om vad som hände efter döden om begravning och vackra blommor och tårar.
Ja, sa olle. Så ska du göra när jag dör!
Just DÄR brast det för mej och jag började stört tjuta.
Varför ska han prata om att han ska dö? Jag blir bara så ledsen:(

Hoppas på att dom andra böckerna kan ge honom lite mer svar på hans frågor.

Nu måste jag försöka komma på andra tankar!

Kommentarer
Postat av: Lina - Team Hippoteket

SV:OKej :) Du får komma ut till jossan du med nu då!

2011-08-29 @ 14:34:56
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Lina - Team Hippoteket

Nemen Olle då!

2011-08-29 @ 14:35:58
URL: http://sallberglina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0